Cum returnez

Potrivit legislației în vigoare, clientul persoană fizică își poate exercita dreptul de retragere din contract în termen de 14 zile calendaristice de la intrarea în posesie a produselor. 

Pentru a returna trebuie să completați formularul de retur din contul de client sau trimițând un email la contact@bramitech.ro specificând numărul comenzii/facturii. Ne obligăm să răspundem acestor cereri de retur în 2 zile lucrătoare.


Nu se acceptă retururi ale produselor care au fost utilizate, deteriorate sau cu caracteristici alterate. Produsele trebuie să fie returnate cu toate accesoriile cu care au fost livrate inițial și acestea trebuie să respecte condițiile produsului (neutilizate, nedeteriorate și fără caracteristici alterate). Dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca produs nou, ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea în stadiul inițial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca produs desigilat sau, la opțiunea clientului, îi vom re-expedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Singurele costuri care sunt în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare ale produselor.
În cazul în care clientul persoană fizică solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal Bramitech va rambursa suma plătită în cel mai scurt timp de la data recepției produselor în depozitul nostru și confirmarea că acestea respectă condițiile de returnare.

Produsele livrate de către partenerii Bramitech nu intră sub incidența acestei legi pentru că nu se consideră contract la distanță. Toate divergențele care pot să apară între cele 2 părți nu implică în niciun fel Bramitech srl.

Potrivit articolului 9, Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniști, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) si la art. 14.
Potrivit articolului 13 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014

  • Profesionistul (Bramitech S.R.L.) rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
  • Profesionistul rambursează sumele menționate la alin. (1) folosind aceleași modalități de plată ca cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

Obligațiile consumatorului în cazul retragerii, conform articolului 14 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014

  • Cu excepția cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuși produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
  • Consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepția cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. [...]
  • Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere. Indiferent de situație, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în care profesionistul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).
  • Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.